دانلود مقالات دانشجویی

مقاله -کارورزی -کارآموزی -کارآفرینی-تحقیقات دانشجویی

دانلود مقالات دانشجویی

مقاله -کارورزی -کارآموزی -کارآفرینی-تحقیقات دانشجویی

کلمات کلیدی

دانلود مقاله دانشجویی ارزان

دانلود تحقیق دانشجویی

دانلود مقاله دانشجویی

مقاله دانشجویی کلیدهای پرورش خلاقیت هنری

دانلود مقاله دانشجویی کلیدهای پرورش خلاقیت هنری

دانلود تحقیق دانشجویی نهضت سواد آموزی

تحقیق دانشجویی نهضت سواد آموزی

دانلود کارآموزی راهنمای تنظیم پایان نامه

کارورزی تربیت معلم 2

دانلودکارورزی تربیت معلم 2

کارورزی دانشجویی تربیت معلم

دانلود کارورزی دانشجویی تربیت معلم

دانلود تحقیق دانشجویی تبیین مبانی هستی شناسی اخلاق جنسی

تحقیق دانشجویی تبیین مبانی هستی شناسی اخلاق جنسی

دانلود تحقیق دانشجویی تبیین نظریه آشوب درمدیریت استراتژیک

تحقیق دانشجویی تبیین نظریه آشوب درمدیریت استراتژیک

کارورزی دانشجویی پروژه حسابداری شرکتها

دانلود کارورزی دانشجویی پروژه حسابداری شرکتها

نسل آینده

مقاله دانشجویی شبکه های نسل آینده

دانلود مقاله دانشجویی شبکه های نسل آینده

دانلود مقاله دانشجویی شبکه های

دانلود مقاله دانشجویی شبکه نسل های آینده

دانلود تحقیق دانشجویی جداسازی و شناسایی بنتوز

تحقیق دانشجویی جداسازی و شناسایی بنتوز

دانلود تحقیق دانشجویی درس ارتباط بصری و ترکیبات رنگی

تحقیق دانشجویی درس ارتباط بصری و ترکیبات رنگی

دانلود مقاله دانشجویی قاچاق وعناصرآن

دانلود مقاله دانشجویی قاچاق وعناصر ان

دانلود کارآموزی حسابداری

۱۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانلود تحقیق دانشجویی نهضت سواد آموزی

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 7 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده

مسئله بی سوادی یکی از مهم ترین مسائل جامعه بشری است خصوصاٌ کشورهای جهانی سوم است . اهمیت این مساله از این رو است که بی سوادی و حتی کم سوادی خود ریشه بسیاری از مسائل از جمله مسائل اقتصاد اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی جوامع می باشد ، امروزه نقش دانش و آگاهی در توسعه فنی ، تکنولوژی اقتصادی و اجتماعی  جوامع به خوبی آشکار است و گسترش آموزش و پرورش و کاهش در صد بی سوادی یکی از شاخص های مهم پیشرفت هر جامعه محسوب می شود .

 لذا جوامعی که خود را به نحوی از زیر سلطه و استعمار آزاد ساخته یا می سازند به گسترش سواد آموزی روی آورده و اولین قدمشان در جهت رشد و توسعه آموزش و پرورش است و هم زمان با ایجاد    دگرگونی های اساسی در امور اقتصادی و اجتماعی به اجراء برنامه های سواد آموزی بزرگسالان در کلیه ابعاد می پردازند.

در کشور ما نیز پس از تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی جهادی همگانی صورت گرفت تا هرجه زودتر معضل بی سوادی را در جای جای کشور عزیزمان ریشه کن کنند. طی تحقیقات صورت گرفته و طبق آمارها و شواهد می .توان گفت که به نحو شایسته ای این سازمان پر افتخار توانسته است بر بی سوادی غلبه کرده و مردم متمدن و سلحشور را از بند بی سوادی برهانند و نور علم و دانایی را بر قلب هایشان بتابانند تا با آگاهی بیشتر و کسب مهارتهای لازم در عصر رایانه و اتم سربلند و موفق زندگی کنند.

باشد که خداوند متعال ما را در این راه بیش .از پیش یاری کند.


جهت دانلود کلیک کنید

  • کنش پژوهی
  • ۰
  • ۰


دانلود کارآموزی دانشجویی راهنمای تنظیم پایان نامه

 

فرمت فایل word و قابل ویرایش

تعداد صفحات 7 صفحه

قیمت 1000 تومان

قسمتی از مجموعه

در مقدمه با بیان مختصری از تاریخچه موضوع ،که از چه زمانی و چگونه این مساله شروع شده است وچه پیامدهای داشته است به ارزش موضوع اشاره می شود. اطلاعات گذرا در باره آنچه مورد پژوهش قرار خواهدگرفت و همچنین علت انجام آن را به خوانند ه می دهد.

هدف از نگارش بیان‌مسئله توجیه طرح است . لازم است در این قسمت موارد زیر گنجانده شود: تعریف مشکل، اهمیت مشکل، نحوه برخورد با مشکل، راه حل های مطرح شده و احتمالی، عوارض ناشی از تداوم مشکل، عوامل موثر بر ایجاد و تداوم مشکل، تناقصات موجود (در صورت وجود)، اهداف کاربردی، فواید ناشی از اجرای طرح و ... در مجموع قاعده کلی برای بیان مسئله وموضوع تحقیق این است که کلیه سئوالات زیر به روشنی پاسخ داده شود:1- پژوهش در مورد چه کسانی انجام می شود؟ یا چه کسانی مورد پژوهش قرار می گیرند؟2-  مطالعه درباره چه متغیر یا متغیرهائی است، یا چه عواملی مورد تحقیق قرار می گیرد؟  3-  پژوهش چگونه انجام می شود؟ آیا ارتباط بین دو یا چند متغیر را تعیین می کند؟4-  چه وقت؟ پژوهش ، در چه دوره ، سال وزمانی انجام می شود؟5- پژوهش در چه مکانی ویا در چه محیط ومحدوده ای انجام خواهد گرفت؟


جهت دانلود کلیک کنید

  • کنش پژوهی
  • ۰
  • ۰


دانلود کارورزی دانشجویی تربیت معلم

گزارش کارورزی2

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 20 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

مقدمه:

  برنامه کارورزی فرصت به تجربه گذاشتن  آموخته ها، تعمیق تجربیات وتوسعه شایستگیهای حرفه ای رافراهم میکند. این فرآیندازمشاهده مسائل فیزیکی،آموزشی،تربیتی وعاطفی آموزشگاه آغازوبه درس پژوهی درسطح مدرسه وکلاس درس جهت کسب مهارتهای  یادگیری مادامالعمروقرارگرفتن درچرخه حرفه ای ختم میشود. مطالعه مسئله های آموزشی/تربیتی درسطح کلاس درس  ومدرسه زمینه سازعمل مستقل حرفه ای معتبروکسب تجربیات دست اول است. فرصتهای یادگیری تدارک دیده شده باید امکان تلفیق نظروعمل تربیتی رادرموقعیتهای واقعی،برای یافتن راهحلهای قابل دفاع )باپشتوانه نظری وپژوهشی( جهت پاسخ به مسئله های آموزشی/  تربیتی تدارک ببیند. دربرنامه کارورزی دانشجوبادرک مبانی نظری قادرخواهندبودتصمیمات اتخاذشده  درموقعیتهای تربیتی/ آموزشی راباارائه شواهدی ازپژوهشها/ یافته های علمی پشتیبانی نموده و نشاندهندکه چگونه ای تصمیمات دربرنامه ریزی،اجراوارزیابی برای حمایت ازیادگیری دانشآموزان ازپشتوانه نظری برخوردار است. درکارورزی یک دانشجویان توانایی تحلیل موقعیتهای واقعی وانطباق آن بایافته های نظری راکسب کرده وظرفیتهای حرفهای خودراتوسعه خواهندداد.

ازآنجاکه هدف ازاین مرحله ازکارورزی آشنایی بامسائل مدارس،توصیف وتفسیروضعیت امکانات فیزیکی،رویدادهای تربیتی وآموزشی موردمشاهده درمدارس همراه باعلت یابی وارائه راه حل وارائه گزارش باتاکیدبراستفاده ازمنابع مناسب علمی،هدایت معلم راهنماوایده های خلاقانه باشد.

این گزارش،گزارش کارورزی مربوط به واحددرسی تمرین معلمی 2درمدارس است. دراین گزارش به ارائه ی مطالبی پرداخته شده است که ازحضوربنده دردبستان دخترانه اسوه واقع درغیاث ابادقزوین حاصل شده است.

 

1-1طراحی تکالیف برای یادگیری یکی ازموضوعات درسی

2-1طراحی فعالیت یادگیری برای ارزیابی اموخته ها

3-1طراحی فعالیت یادگیری برای رفع عقب ماندگی تحصیلی

4-1طراحی فعالیت یادگیری برای مشخص کردن علتهای اجتماعی بی نظمی

5-1طراحی فعالیت یادگیری برای درگیرنمودن شناختی دانش اموز

 

                      فصل اول  

 

1-1طراحی تکالیف برای یادگیری یکی ازموضوعات درسی:

 

درباره مسآله:

مساله موردنظرمربوط به کلاس پایه ششم مقطع ابتدایی دراموزشگاه اسوه واقع درغیاث ابادشهرمان می باشدکه مربوط به طرح یه تکلیف برای دانش اموزان می باشدکه مربوط به درس مهارت هابوده است.وماقصدداریم پیرامون طریقه ی فعالیت دادن به دانش اموزان وعلاقمندکردن انهابه موضوع ونحوه ی مطلع شدن ازمیزان حصول به هدف سخن به میان اوریم.

هدف:مشخص کردن تکلیف مناسب باموضوع درسی وسن دانش اموزان به طوری که ان راباعلاقه انجام دهندوعملاموضوعات راانجام داده وفرابگیرندوبررسی میزان تاثیرتکلیف خلاقانه واموختن مهارت های دست ورزی به دانش اموزان به صورت اموزش غیرمستقیم وخلاقانه که توسط خوددانش اموزصورت گیرد.

گام اول(تعیین نوع تکلیف براساس هدف های موردانتظار)

ازدانش اموزان خواستیم برای درس مهارت هاتکلیف موردنظرراتئوری های مربوط به ان رادرکلاس فراگرفتندبرای جلسه بعدانجام داده وبه کلاس درس بیاورنداین تکلیف فشن بافی نام داشت که بااستفاده ازنخ وکامواویک قلاب انجام میشدومی توانستندباان هرشکل وطرحی که دوست داشتندبه عنوان تابلوهای کودکانه ببافند.

گام دوم(مشخص کردن سطح ونوع فعالیت)

سطح فعالیت باتوجه به سن دانش اموزان مناسب بوده وازانهاخواسته شدقسمتی ازفعالیت راانجام داده وبقیه رادرخانه تکمیل کنندوجلسه بعدبیاورند.

گام سوم(تعیین اینکه برای همه ی دانش اموزان یک نوع تکلیف درنظرگرفته شده یانه)

نوع فعالیتی که درنظرگرفتیم برای همه ی دانش اموزان یکسان بودوهرکس می توانست باتوجه به سلیقه ونظرخودش طرحی راانتخاب کندوان راروی پارچه ویاگونی انجام دهندووقت درنظرگرفته شده برای تکمیل تکلیف یک هفته بوده وبرای همه ی دانش اموزان یکسان درنظرگرفته شده است.

گام چهارم(تخمین زمان لازم برای انجام فعالیت)

فعالیت یادشده زیادسنگین نیست ووقت زیادی برای انجام ان لازم نمی باشددرنتیجه یک هفته وقت برای تکمیل تکلیف درنظرگرفتیم تادانش اموزان بتوانندبافراغ بال این تکلیف راانجام داده وبدون استرس وناراحتی باخودسرکلاس بیاورند.

گام پنجم(تعیین نحوه ارزیابی تکالیف)

باتوجه به اینکه بچه هاقسمتی ازکارراسرکلاس انجام می دادندتوانستیم نحوه ی سوزن زدن وهماهنگ کردن نخ هاراارزیابی کردیم ومیزان هماهنگی چشم ودست میزان دستیابی دانش اموزان به مهارت دست ورزی راسنجیدیم.

گام ششم(تعیین اینکه دانش اموزان تاچه میزان به هدف موردنظردست یافته اند)

دانش اموزان توانستندکارموردنظرراانجام دهندوبیش ازنیمی ازافرادکلاس بسیارباسرعت ودقیق انجام می دادندوتقریباهمه ی افرادهماهنگی چشم ودست داشتندودست ورزی انهامناسب وبه جابود.بیش ازنیمی ازافرادکلاس انهاتوانستندبه خوبی درحیطه های زیرماهرشوند.

 

جهت دانلود کلیک کنید

  • کنش پژوهی
  • ۰
  • ۰


دانلود کارورزی دانشجویی تربیت معلم

گزارش کارورزی1 (مشاهده تاملی)

 

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 44 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

1-1مقدمه:

  برنامه کارورزی فرصت به تجربه گذاشتن  آموخته ها، تعمیق تجربیات وتوسعه شایستگیهای حرفه ای رافراهم میکند. این فرآیندازمشاهده مسائل فیزیکی،آموزشی،تربیتی وعاطفی آموزشگاه آغازوبه درس پژوهی درسطح مدرسه وکلاس درس جهت کسب مهارتهای  یادگیری مادامالعمروقرارگرفتن درچرخه حرفه ای ختم میشود. مطالعه مسئله های آموزشی/تربیتی درسطح کلاس درس  ومدرسه زمینه سازعمل مستقل حرفه ای معتبروکسب تجربیات دست اول است. فرصتهای یادگیری تدارک دیده شده باید امکان تلفیق نظروعمل تربیتی رادرموقعیتهای واقعی،برای یافتن راهحلهای قابل دفاع )باپشتوانه نظری وپژوهشی( جهت پاسخ به مسئله های آموزشی/  تربیتی تدارک ببیند. دربرنامه کارورزی دانشجوبادرک مبانی نظری قادرخواهندبودتصمیمات اتخاذشده  درموقعیتهای تربیتی/ آموزشی راباارائه شواهدی ازپژوهشها/ یافته های علمی پشتیبانی نموده و نشاندهندکه چگونه ای تصمیمات دربرنامه ریزی،اجراوارزیابی برای حمایت ازیادگیری دانشآموزان ازپشتوانه نظری برخوردار است. درکارورزی یک دانشجویان توانایی تحلیل موقعیتهای واقعی وانطباق آن بایافته های نظری راکسب کرده وظرفیتهای حرفهای خودراتوسعه خواهندداد.

 

ازآنجاکه هدف ازاین مرحله ازکارورزی آشنایی بامسائل مدارس،توصیف وتفسیروضعیت امکانات فیزیکی،رویدادهای تربیتی وآموزشی موردمشاهده درمدارس همراه باعلت یابی وارائه راه حل وارائه گزارش باتاکیدبراستفاده ازمنابع مناسب علمی،هدایت معلم راهنماوایده های خلاقانه باشد.

 

این گزارش،گزارش کارورزی مربوط به واحددرسی تمرین معلمی1 درمدارس است. دراینگزارش به ارائه ی مطالبی پرداخته شده است که ازحضوربنده دبستان دخترانه شهیدنقدی حاصل شده است.

1-2هدف ازکارورزی:

 

روشهای مشاهده:

 

     هدف ماازاین گزارش برسی این مقولات می باشد  : تعریف   مشاهده،وتعیین هدف درمشاهده ،چگونگی ثبت مشاهدات ورش های آن ،انواع مشاهدات ،تاکیدوتحریص دین درمشاهده کردن وعبرت آموختن ازآنچه که موردمشاهده قرارداده است

 

 تعریف مشاهده: دریافت ودرک هدفمندمحیط (اطراف یاموضوع) ازطریق اندام     های حسی (چشم ،گوش و...) وثبت این دریافت ها (خدادادی:1388).

ازآن سوی که همه ای انسان هادایماً رفتارهای ازخودبروز وظهورمی دهند؛ تعدادی رفتارهای که هرفرددرطی روز ازخودظاهرمی سازدخیره کننده است . وآنچه که مهمتراست این است که رفتارهای ماانسان ها- برخلاف نیات ما-قابل رویت هستند ومی توانند موردمشاهده ای خودماویادیگران قرارگیرند. درعلم مشاهده یکی ازابزارهای مهم مطالعه کردن است . مشاهده ،نگاهی است  دقیق است بدون تفسیروبرداشت ازسوی مشاهده گر. مشاهده صرفاً به اطلاعات بصری محدودنمی شود،بلکه شامل حواس های دیگرهم می شود.

.مشاهده درمتون دینی:

    درمتون دینی ما نیزازمشاهده (نگاه هدفدارودقیق) به کرات نام برده شده است.درقرآن کریم مواردی فراوانی است که خداوند بندگان شان راتشویق وترغیب می کنندکه به اطراف واکناف شان، به آسمان وزمین و به موجودات ومخلوقات خداوند وبه گذشتگان و...نگاه ومشاهده نمایند . اما اینکه خداوندازمشاهده بندگان شان چه هدف داردوچرا ازآنهامی خواهد که مشاهده نمایند وآیااین هدف،هدف دنیوی است یااخروی ؟ دراین مجال ومقال فرصت برای تعقیب این مباحث نیست ؛ ومادراین جاه ، برخی ازآیات را که خداوندازبندگان دعوت به مشاهده می کنند؛ فقط به عنوان شاهدمثال برای بحث خودمی آوریم .

 

(1)   اَوْ کَالَّذی مَرَّ عَلی‏ قَرْیَهٍ وَ هِیَ خاوِیَهٌ عَلی‏ عُرُوشِها قالَ اَنَّی یُحْیی‏ هذِهِ اللَّهُ بَعْدَ مَوْتِها فَاَماتَهُ اللَّهُ مِائَهَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قالَ کَمْ لَبِثْتَ قالَ لَبِثْتُ یَوْماً اَوْ بَعْضَ یَوْمٍ قالَ بَلْ لَبِثْتَ مِائَهَ عامٍ فَانْظُرْ إِلی‏ طَعامِکَ وَ

 

شَرابِکَ لَمْ یَتَسَنَّهْ وَ انْظُرْ إِلی‏ حِمارِکَ وَ لِنَجْعَلَکَ آیَهً لِلنَّاسِ وَ انْظُرْ إِلَی الْعِظامِ کَیْفَ نُنْشِزُها ثُمَّ نَکْسُوها لَحْماً فَلَمَّا تَبَیَّنَ لَهُ قالَ اَعْلَمُ اَنَّ اللَّهَ عَلی‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیرٌ .      (  البقره : 259 )

 

یا به مانند آن کس (عزیر) که به دهکده‏ای گذر کرد که خراب و ویران شده بود، گفت: (به حیرتم که) خدا چگونه باز این مردگان را زنده خواهد کرد! پس خداوند او را صد سال میراند سپس زنده کرد و برانگیخت و بدو فرمود که چند مدّت درنگ نمودی؟ جواب داد: یک روز یا پاره‏ای از یک روز درنگ نمودم، خداوند فرمود (نه چنین است) بلکه صد سال است که به خواب مرگ افتاده‏ای، نظر در طعام و شراب خود بنما که هنوز تغییر ننموده، و الاغ خود را بنگر (که اکنون زنده‏اش کنیم تا احوال بر تو معلوم شود) و تا تو را حجت و نشانه‏ای برای خلق قرار دهیم (که امر بعثت را انکار نکنند) و بنگر در استخوانهای آن که چگونه درهمش پیوسته و گوشت بر آن پوشانیم. چون این کار بر او روشن گردید، گفت: به یقین می‏دانم که خدا بر هر چیز قادر است.

 

 (2  )   انْظُرْ کَیْفَ فَضَّلْنا بَعْضَهُمْ عَلی‏ بَعْضٍ وَ لَلْآخِرَهُ اَکْبَرُ دَرَجاتٍ وَ اَکْبَرُ تَفْضیلاً .( الإسراء : 21  )

 

بنگر تا ما چگونه (در دنیا) بعضی مردم را بر بعضی فضیلت و برتری بخشیدیم (تا بدانی که) البته مراتب آخرت بسیار بیش از درجات دنیاست و برتری خلایق بر یکدیگر به مراتب افزون از حد تصور است.

 

  (3)   انْظُرْ کَیْفَ ضَرَبُوا لَکَ الْاَمْثالَ فَضَلُّوا فَلا یَسْتَطیعُونَ سَبیلاً.  ( الإسراء : 48 )

 

بنگر تا چه نسبتها به تو می‏دهند! پس گمراه شدند و هیچ راه خلاصی نمی‏یابند.

 

  (4  ) و  مَا الْمَسیحُ ابْنُ مَرْیَمَ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَ اُمُّهُ صِدِّیقَهٌ کانا یَاْکُلانِ الطَّعامَ انْظُرْ کَیْفَ نُبَیِّنُ لَهُمُ الْآیاتِ ثُمَّ انْظُرْ اَنَّی یُوْفَکُونَ.   (    المائده : 75   )

 

مسیح پسر مریم پیغمبری بیش نبود که پیش از او پیغمبرانی آمده‏اند و مادرش هم زنی راستگو و با ایمان بود و هر دو (به حکم بشریت) غذا تناول می‏کردند. بنگر چگونه ما آیات خود را روشن بیان می‏کنیم، آن گاه بنگر که آنان چگونه از حق برگردانیده می‏شوند؟

 

 (5 )   انْظُرْ کَیْفَ ضَرَبُوا لَکَ الْاَمْثالَ فَضَلُّوا فَلا یَسْتَطیعُونَ سَبیلا.  ( الفرقان : 9 )

 

بنگر تا چه داستان و مثلها برای تو زدند؟ پس چنان گمراه شدند که دیگر هیچ راه رشد و هدایتی نتوانند یافت.

 

 (6)   هَلْ یَنْظُرُونَ إِلاَّ السَّاعَهَ اَنْ تَاْتِیَهُمْ بَغْتَهً وَ هُمْ لا یَشْعُرُون .َ  (الزخرف : 66 )

 

آیا به جز ساعت قیامت را انتظار می‏کشند که ناگاه بر آنها فرا می‏رسد و آنها غافل (از خدا) و بی‏خبر (از روز قیامت) اند؟

 

  (7)  عَلَی الْاَرائِکِ یَنْظُرُونَ  ( المطففین : 35   )

 

در حالی که بر تختها (ی عزت تکیه زده و دوزخیان را) مشاهده می‏کنند.

 

(8  )  اَ فَلا یَنْظُرُونَ إِلَی الْإِبِلِ کَیْفَ خُلِقَتْ . ( الغاشیه : 17 )

 

آیا مردم در خلقت شتر نمی‏نگرند که چگونه (به انواع حکمت و منفعت برای بشر) خلق شده است؟

 

(9)  وَ یَقُولُ الَّذینَ آمَنُوا لَوْ لا نُزِّلَتْ سُورَهٌ فَإِذا اُنْزِلَتْ سُورَهٌ مُحْکَمَهٌ وَ ذُکِرَ فیهَا الْقِتالُ رَاَیْتَ الَّذینَ فی‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ یَنْظُرُونَ إِلَیْکَ نَظَرَ الْمَغْشِیِّ عَلَیْهِ مِنَ الْمَوْتِ فَاَوْلی‏ لَهُمْ.   ( محمد : 20 )

 

و مومنان می‏گویند: چه شده که سوره‏ای (در حکم جهاد کفّار) نازل نشد؟ در صورتی که چون سوره‏ای محکم و صریح آید و در آن ذکر جنگ شود آنان را که دلهاشان مریض (نفاق) است بنگری که مانند کسی که از ترس، حال بی هوشی بر او دست می‏دهد در تو نگاه می‏کنند، آری مرگ و هلاک بر آنها سزاوارتر است.

 

(10 )  فَعَتَوْا عَنْ اَمْرِ رَبِّهِمْ فَاَخَذَتْهُمُ الصَّاعِقَهُ وَ هُمْ یَنْظُرُونَ .  ( الذاریات : 44 )

 

آنها هم از فرمان خدای خود سرکشیدند پس آنها را صاعقه آتش درگرفت در حالی که (هلاک خویش را) به چشم مشاهده می‏کردند.

 

جهت دانلود کلیک کنید

  • کنش پژوهی
  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله دانشجویی تبیین مبانی هستی‌شناسی اخلاق جنسی از دیدگاه اسلام

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 6 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

مقدمه

مسئلة اخلاق و به تبع آن اخلاق جنسی، «که قسمتی از اخلاق به معنای عام است که شامل آن عده از عادات و ملکات و روش‌های بشری است که با غریزه جنسی بستگی دارد»،1 یکی از مباحث اساسی در علوم انسانی و زیربنایی اجتماع است و تکامل و ترقی جوامع بشری بدان مربوط می‌شود. اگر انسان‌ها به اخلاق جنسی معقول و منطقی پایبند باشند و خود و دیگران را بر اساس آن تربیت کنند، همواره به سوی تکامل، ترقی و سلامت روحی و روانی حرکت خواهند کرد و از انحرافات و اختلالات جنسی در امان خواهند بود.سامان‌دادن اخلاق جنسی به حکم قوت و قدرت فوق‌العاده‌ای که این قسمت از اخلاق بشری بدان وابسته است، همواره مهم‌ترین وظیفة اخلاقی به شمار می‌رود. ویل دورانت در این باره می‌گوید: «سرو‌سامان بخشیدن به روابط جنسی، همیشه مهم‌ترین وظیفه اخلاقی به شمار می‌رود؛ زیرا غریزة تولید مثل، نه تنها در حین ازدواج، بلکه قبل و بعد از آن نیز مشکلاتی فراهم می‌آورد. در نتیجه شدت و حدت همین غریزه و نافرمان بودن آن نسبت به قانون و انحرافاتی که از جاده طبیعی پیدا می‌کند، ‌بی‌نظمی و اغتشاش در سازمان‌های اجتماعی تولید می‌گردد»از سوی دیگر، اخلاق حاکم بر هر جامعه و به تبع آن اخلاق جنسی، مبتنی بر یک نظام فلسفی است که ضرورت رعایت و عمل به اصول اخلاقی را توجیه می‌کند. به عبارت دیگر، اگر فلسفه را به دو بخش عملی و نظری تقسیم کنیم، بخش نظری شامل، متافیزیک، فیزیک و ریاضیات است. در این حوزه، به مسائل هستی‌شناسی و معرفت‌شناسی نیز پرداخته می‌شود؛ بعد عملی نیز شامل تد‌بیر منزل، سیاست مدن و اخلاق است که در به روابط افراد در حیطة خانواده، اجتماع و رابطة فرد با خودش می‌پردازد و مبتنی بر نوعی ارزش‌شناسی است. به هر حال، فلسفة نظری و عملی بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند و مانند جزایر جدا از هم نیستند. شهید مطهری در این‌باره چنین می‌‌گوید:


جهت دانلود کلیک کنید

  • کنش پژوهی
  • ۰
  • ۰


دانلود تحقیق دانشجویی تبیین نظریه ی آشوب در مدیریت استراتژیک

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 20 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده

واژه ی آشوب، به طور سنتی به عنوان بینظمی و فقدان هر گونه ساختار یا نظم تعریف میشود. تعریف جدید آشوب اشاره بر آن دارد که بینظمی ممکن است که صرفاً سطح بالایی از پیچیدگی باشد که شاید از فرآیندهای قطعی ناشی شود .

تصمیمگیری محور اصلی مدیریت است و سایر ارکان مدیریت، متکی به آن هستند. در آشوب ممکن است نیاز به تصمیمهایی باشد که هرگز نمیتوان از تبعات آن آگاه بود . در نظریهی آشوب، بینظمی بر همهی عرصههای علمی سایه افکنده است که مدلهای تصمیمگیری در این نظریه نیز از این قاعده مستثنی نیستند . تئوری آشوب بر خلاف واژهی درهمریختگی و آشوب، در پی یافتن نظمی از پی بینظمی است. این تئوری بیان میدارد پیشبینی بلندمدت امری است بیهوده و مخدوش و باید روی تصمیم کوتاهمدت تمرکز کرد. در سازمانها نیز ارزشهای سنتی موجود به نفع ارزشهایی که بر نوآوری، تعارض، تحلیل، اشراق و خلاقیت تأکید دارند باید کنار روند؛ و این روی نخواهد داد مگر آنکه فرهنگها به صورت عمده تغییر یابد. مدیریت استراتژیک تلاشی است برای درک و کنترل سازمان، که در محیط کلان صورت میگیرد و بر نوعی مدل برنامهریزی استوار است که تقریباً جهانشمول بوده وچارچوبی برای ارزیابی سازمان وآیندهی آن تعریف میکند . در نظر گرفتن سازمانها به عنوان سیستم غیرخطی، نوعی جدید از فرآیند برنامهریزی استراتژیک فراهم میکند. یک سازمان موفق معمولاً سازمانى برخوردار از نظام بازخورد غیرخطی پویا است که مدیریت آن برای تغییر در ناحیهی آشفتگى دست به اقدام میزند و با بهرهگیرى از خودسازماندهى، به طور خلاق سازگارى پویایى در عرصههاى کارکردى سازمان و خرده سیستمهاى داخلى و تعاملات بیرونى آن برقرار میکند . تئوری آشوب را میتوان پارادایمی جدید دانست که کاربردهای زیادی برای هر علمی در پی داشته است. در این مقاله، ضمن توصیف چهار ویژگی عمدهی این تئوری، بازتاب آنها در مدیریت بیان خواهد شد.

واژگان کلیدی: نظریهی آشوب، نظم در بینظمی، مدیریت استراتژیک، تصمیمگیری

مقدمه

شناخت انسان از خود و محیط پیرامون خود، تنها با اتکا به علم و فلسفه صورت میگیرد. انسان برای حفظ حضور خود در ورطهی تمدن امروز جهان، باید با علم و فلسفهی روز آشنایی کامل داشته باشد.

 لذا تحولاتی که در فیزیک ذرات بنیادین، نجوم، ژنتیک، ریاضی، تکامل، فضا و زمان در سنوات اخیر رخ داده، باعث ایجاد تغییر در نگرش و رفتار انسانها گردیده است. بر اساس فرضیات جدید در ریاضی و فیزیک، عالم مکانیکی نیوتون دیگر نمیتواند شرایط جهان امروز را تبیین کند. اگر گالیله 044 سال قبل اعلان نمود که خداوند جهان را با قوانین ریاضی نگاشته است، این نیز بر اساس قوانین جدید فیزیک قابل قبول نیست.

آلبرت اینشتین در اوایل قرن اخیر با معرفی نظریهی نسبیت، جهان مکانیکی نیوتون را که در آن، فضا و زمان مطلق بود، در هم شکست. بر اساس این نظریه، جهان ما از بینهایت قابهای فضا، زمان که به ناظر مشخص بستگی دارد تشکیل شده است.

در سال 7291 ، ورنر هایزنبرگ، فیزیکدان آلمانی، اصل عدم قطعیت را در فیزیک کوانتوم معرفی کرد. بر اساس این اصل، لذا نمیتوان اجسام را « . امکان مشخص کردن مکان و نیروی حرکت آنی یک ذرهی بنیادین (همانند الکترون) وجود ندارد دارای مکان مشخص در فضا و زمان فرض نمود. آنها غیرمحلی، نامشخص و متقابلاً درگیر یکدیگر هستند و مانند یک موجود زیستی تطور پیدا میکنند با مطرح شدن این مباحث در نیمهی اول قرن بیستم، جهان مکانیکی قرن نوزدهم به یک جهان ارگانیک تبدیل شد که در آن، فضا، زمان و اجسام به صورت متحول، فعال، سیال، درگیر با یکدیگر و در ارتباط غیرخطی هستند.

می ون هو، در رد جهان مکانیکی نیوتون، جهانی را معرفی کرده که زنده است و به آن نام جهان ارگانیک داده. او این دو جهان را به گونهای که در جدول 7 آمده، با هم مقایسه کرده است.

فهرست

چکیده1

مقدمه   2

نظریهی آشفتگی: 4

هندسهی فراکتال:5

نظریهی پیچیدگی: 7

نمایش مبدأ کیهانی، سازماندهی خودی، ظاهر شدن و پرش به یک سطح بالاتر یا پایین تر:9

عمق سازماندهی، چند ظرفیتی، پیچیدگی و مرز آشفتگی:9

تجلیل از گوناگونی، تنوع، دگرگونی و خصوصاً از سیستمهای تشدید کنندهی تباین:10

ویژگیهای تئوری آشوب و بازتاب آنها در مدیریت:10

اثر پروانهای و تأثیر آن در مدیریت:11

خاصیت سازگاری پویا و تأثیر آن در مدیریت:11

خاصیت خودمانایی و تأثیر آن در مدیریت:13

خاصیت جاذبههای غریب و تأثیر آن در مدیریت:13

تصمیمگیری از دیدگاه نظریهی آشوب:14

برنامه ریزی و استراتژی از دیدگاه نظریهی آشوب: 15

نظریه های عمدهای که به عنوان مبانی نظری تغییر، مورد بحث هستند عبارتند از؛ 15

نتیجه گیری:17

منابع:  18

 

جهت دانلود کلیک کنید

  • کنش پژوهی
  • ۰
  • ۰

دانلود کارورزی دانشجویی پروژه حسابداری شرکتها

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 33 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

مقدمه . . .

تلویزیونسامانه‌ایارتباطی برای پخش و دریافت تصاویرمتحرک و صداها از مسافتی دور است.همچنین دستگاه گیرنده در این سامانه، تلویزیون نام دارد. امروزه در ایران، به مجموعه فراهم کننده و پخش کننده برنامه‌های تلویزیونی، سیماگفته می‌شود. واژه تلویزیون که از زبان فرانسویبه فارسی راه یافته خود واژهای دورگه‌است که بخش نخست آن از واژه یونانیتله- (دور) و بخش دوم آن از واژه لاتینویزیو (دید) گرفته شده‌است. با اینکه در بیشتر زبان‌ها همین واژه تلویزیونالبته با تلفظ‌های بسیار گوناگون به کار می‌رود . برخی زبان‌ها واژه‌های خود را برای این مفهوم دارند. برای نمونه در زبان آلمانی برای تلویزیون همیشه واژه Fernsehen به کار برده می‌شود که معنی واژگانی آن «دوردید» است. یا در زبان ژرمنی نیدرساکسنی به تلویزیون Kiekschapp می‌گویند که معنی لغوی آن «نگرش» است.

 

شرح عملیات شرکت . . .

   در این پروژه به دوره کوتاهی از دوره مالی یک فروشگاه لوازم خانگی در تهران که موسسه بازرگانی و نمایندگی شرکت سامسونگ محسوب می شود و به خرید و فروش کلی تلویزیون های سامسونگ می پردازد ، پرداخته می شود .

   در این پروژه سعی و تلاش می شود تا تمام مراحل طبق آنچه که آموخته شده است ارائه شود،مانند:{ ثبت معاملات در دفاتر روزنامه و انتقال به دفتر کل ، تهیه تراز آزمایشی ، انجام اصلاحات ، بستن حسابهای موقت ، تهیه صورتهای مالی } تا این پروژه به نحوه احسن ارائه شود .

 

در این پروژه اعداد و ارقام کاملاّ فرضی می باشد.

 

   این پروژه از دو بخش تشکیل شده است :

1-  بخش طرح که شامل قانون و فاز اجرا می باشد که به آن خواهیم پرداخت .

2-  بخش دوم که شامل ثبت رویدادها در دفاتر و صورتهای مالی می باشد .

قانون. . .

خرید. . .خرید کالا از لحاظ نحوه پرداخت بهای کالای مورد دادوستد به روش های مختلف مثل نقدی ، نسیه و قسطی انجام می شود .

خرید نقدی . . .هرگاه بهای کالای مورد معامله همزمان با تحویل کالا به طور نقد پرداخت شود ، خرید نقدی انجام شده است .

خرید نسیه . . .گاهی اوقات موسسه پس از دریافت کالا تعهد می نماید بهای کالای مورد معامله را ظرف مهلت مقرر پرداخت نماید. برای موسسه این نوع رویداد مالی خرید نسیه یا اعتباری محسوب می شود .

خرید قسطی . . .هرگاه بهای کالای مورد نظر طی چند قسط توسط خریدار پرداخت شود خرید قسطی انجام شده است . در این موسسه به ندرت خرید قسطی انجام می شود .

تخفیفات خرید . . .در عرف و رویه های متداول تجاری ، فروشندگان به دلایل مختلفی به مشتریان خود تخفیف می دهند ، مبلغی از بهای متعارف کالای مورد معامله را کسر می کنند و یا قسمتی از بدهکاری خریدار را می بخشند . انواع تخفیفات در خرید به شرح زیر می باشد :

1-تخفیفات تجاری

2-تخفیفات توافقی

3-تخفیفات نقدی

فروش . . .درموسسات بازرگانی درآمد از طریق فروش کالای کالای خریداری شده کسب می شود . در این موسسه فروش به دو صورت نقدی و نسیه انجام می شود .

فروش نقدی . . .هرگاه فروشنده همزمان با تحویل کالا به مشتری بهای آن را نقداّ دریافت کند فروش نقدی انجام شده است .

فروش نسیه . . .یکی از روشهای فروش کالا ، فروش نسیه یا اعتباری است . در این مبلغ فروش کالای مورد معامله پس از تحویل کالا به خریدار و در ظرف مدت مورد توافق طرفین به فروشنده پرداخت می شود .

تخفیفات فروش . . .گاهی فروشندگان کالا یا خدمات برای جلب بیشتر مشتریان تخفیفاتی را اعمال می کنند که این تخفیفات شامل :

1-تخفیف تجاری

2-تخفیف بر اساس توافق بین خریدار و فروشنده


جهت دانلود کلیک کنید

  • کنش پژوهی
  • ۰
  • ۰


دانلود مقاله دانشجویی شبکه های نسل آینده

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 106 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده

در این پروژه از زوایای بسیار متفاوت، هوش شبکه را در نظر گرفته ایم. ما پروتکل ها، روشها و ابزار خدمات رسانی در شبکه های telephony (تلفنی)، mobile (شبکه متحرک) و اینترنت را بررسی کرده ایم. بعضی از استانداردها مناسب هستند و سایر استانداردها پیشنهادهای صنعتی جدید  هستند.

به طور کلی موضوع اصلی که در این پروژه دنبال می شود تقارب یا اصطلاحاً همگرایی سرویسهای Voice (صدا) و Data (دیتا) به سمت یک دنیای جدید از درخواستهای پیشرفته که یک راهی برای ارتباط برقرار کردن بین افراد به وجود می آورند، می باشد. در واقع نیاز به یکی کردن حالت انتقال مداری و انتقال بسته ای (Packet) به یک شبکه باند پهن جهانی بود که اتحادیه مخابرات بین المللی را برای ایجاد شبکه های Next Generation تحریک کرد.

مقدمه

نسل بعدی شبکه های مخابرات NGN می باشد، که وظیفه ارائه شبکه packet-switched  و طیف وسیعی از سرویس خدمات ارتباط از راه دور با استفاده از فن آوری پهنای باند چند خطه همراه است . NGN  چندین شبکه و لایه را پوشش می دهد، این به معنای ارائه خدماتی است که در طیف وسیعی از فن آوری های سازگار و ارائه خدمات به کاربرانی که در مناطق مختلف می خواهند از خدمات استفاده کنند. در سیستم های مخابراتی باید همان گونه که اطلاعات از مبدأ فرستاده می‌شود، در مقصد نیز بازیابی شود. برای فرستادن اطلاعات می توانیم از دو روش انتقال آنالوگ و انتقال دیجیتال استفاده کنیم. در حالت دیجیتال به جای آنکه کل پیام ارسال شود، نمونه هایی از آن که به صورت کد درآمده است فرستاده می شود. محیط انتقال بین دو مرکز می تواند کابل، رادیو یا فیبر نوری باشد.

  1. 1) انواع روشهایModulation:

در شروع ارتباطات تلفنی، مسیرهای ارتباطی، انفرادی و اختصاصی بود. به این صورت که به ازای هر ارتباط تلفنی یک زوج سیم مجزا به کار می رفت. این روش مالتی پلکس تقسیم مکانی SDM نامیده می شود. انبوهی از سیمها کنار یکدیگر قرار می گرفتند و به علت اینکه قسمت اعظم سرمایه گذاری در شبکه خطوط می باشد در مراحل اولیه تلاشهایی برای استفاده چندگانه از خطوط در مسیرهای طولانی به عمل آمد.

این تلاشها منتهی به پیدایش FDM (مالتی پلکس تقسیم فرکانسی) گردید که عبارت از تقسیم باند پهن فرکانس به باندهای فرکانس فرعی می باشد. هر باند فرعی دارای یک سیگنال کاربر سینوسی است که با یک سیگنال تلفنی مدوله می شود. بعد از عمل دمدولاسیون در طرف گیرنده سیگنالهای تلفنی مجدداً به فرکانسهای اولیه خود برمی گردند. در این روش پهنای باند را بین 60 تا 108 درنظر گرفتند و آنرا به 12 قسمت 4kHZ تقسیم می کنند. به ازای هر 4KHZ یک ارتباط یعنی کلاً 12 ارتباط برقرار می شود. در این روش چون فیلترهای بسیار دقیقی برای بیرون کشیدن پهنای باند مشترک لازم است روش خوبی نیست.

اما این تنها راه استفاده از خطوط نیست. راه دیگر TDM (مالتی پلکس تقسیم زمانی) می باشد. در این روش از تقسیم زمانی استفاده می کنند. روی هر مسیر در هر 125 میکرو ثانیه 32 کانال ایجاد کردند. هر یک از کانالها از نظر باند صوتی 4KHZ است. یک کانال در هر کدام از پریودهای متوالی مختص یک سیگنال تلفنی است. بنابراین بطور همزمان می توان چند سیگنال تلفنی ارسال کرد. اساس TDM بر پایه این تئوری است که برای انتقال سیگنالهای تلفنی ارسال کامل موج لازم نیست و کافی است که از موج در فواصل منظم نمونه برداری شده و این نمونه ها ارسال گردند.

وقتی از شکل موجی نمونه برداری می شود قطاری از پالسهای باریک تولید می شود، بطوریکه در دامنه هر پالس نمودار دامنه شکل موج در لحظه نمونمه برداری می باشد. این تغییر شکل به عنوان مدولاسیون دامنه پالس PAM شناخته شده است. پوشش سیگنال PAM منعکس کننده شکل منحنی اولیه می باشد. فاصله بین نمونه برداریها نسبتاً طولانی است از این فاصله ها می توان برای ارسال سیگنالهای PAM دیگر استفاده کرد. وقتی پالسهای چند سیگنال PAM ترکیب می شوند، یک مالتی پلکس تقسیم زمانی PAM را تشکیل می دهند.اگر نمونه های شکل موج یعنی پالسهای با دامنه های مختلف به سیگنالهای باینری تبدیل شوند، واژه PCM به کار می رود. در طی این روش نمونه های شبه پالس مدرج و کدبندی می شوند. در این روش معمولاً از 8 بیت استفاده می شود.


جهت دانلود کلیک کنید

  • کنش پژوهی
  • ۰
  • ۰


دانلود تحقیق دانشجویی جداسازی و شناسایی بنتوز

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 14 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

مقدمه:

بنتوز چیست؟

بنتوزها گروهی از موجودات زنده هستند که در روی یا کف بدنه آبی زندگی می کنند. نام بنتوز از یونان گرفته شده و به معنای « اعماق دریا» است. جوامع بنتیک طیف وسیعی از گیاهان، حیوانات و باکتریها از تمام سطوح تغذیه ای را شامل می شوند.      
موجودات بنتیک به سه گروه مجزا تقسیم می شوند: 
1- درون زیان(
Infauna): گیاهان، جانوران و باکتریها از هر اندازه که در رسوبات زندگی می کنند.
2- برون زیان(
Epifauna): گیاهان، جانوران و باکتریهایی که وابسته به سطوح سخت یا زیرلایه(مانند صخره ها یا آشغالهایی که روی هم انباشته شده) هستند. آنها قادر به حرکت بوده یا که روی رسوبات زندگی می کنند. 
3- بسترزی(
Demersal): موجود کف تغذیه ای یا کفزی که بر روی بنتیک های Infauna و Epifauna تغذیه می کند.        
گونه هایی از بنتوزها در آب شور و گونه هایی دیگر متعلق به آبهای شیرینند. از نمونه هایی که در آب شیرین یافت می شوند می توان به انواع، کرمها، زالوها، یکروزه ها
(ephemeroptera)، باف بالان(plecoptera)، گاماروس و.... اشاره کرد.   
بنتوزهای اقیانوسی:    
این بنتوزها در کف اقیانوس ها زندگی می کنند. ستاره دریایی، صدف خوراکی، دوکفه ایها، خیار دریایی، ستاره شکننده و شقایق های دریایی همگی بنتوز هستند. بیشتر بنتوزها از غذاهایی که شناورند تغذیه می کنند و یا در بین آشغالهایی که در کف اقیانوس هست، به دنبال غذا می گردند.    
ناحیه بنتیک اقیانوسها متنوع است. کوهها، گودالها، آتشفشانها، نواحی مسطح گلی و نواحی صخره ای در آنجا وجوددارد. در کف اقیانوس تنوع وسیعی از زندگی وجود دارد که آنجا را به یک اقامت گاه مبدل ساخته. برخی موجودات در گل و لجن زندگی می کنند، برخی می خزند یا در کف به سمت جلو شنا می کنند و برخی خودشان را به کف اقیانوس می چسبانند. زندگی در مناطق بنتوزی بر اساس اندازه سازمان یافته است.       
1-ماکروبنتوزها موجوداتی هستند که بزرگتر از یک میلیمتر می باشند، نظیر صدفهای خوراکی، ستاره دریایی، لابستر، جوجه تیغی دریایی، میگو، خرچنگ و مرجانها.        
2-میوبنتوزها اندازه شان بین 1/0 تا ا میلیمتر است. موجودات این گروه شامل دیاتومه ها و کرم های دریایی هستند.          
3-میکروبنتوزها موجودات بسیار کوچکی هستند مانند دیاتومه ها، مژه داران و باکتریها، آنها کوچکتر از 1/0 میلیمتر هستند.         
- گیاهان کفزی        
در مناطقی از اقیانوس که بر اثر نور آفتاب روشن است گیاهانی وجود دارند که علوفه دریایی نامیده می شوند. علوفه دریایی همان جلبک دریایی نیست، بلکه یک گیاه حقیقی است. این گیاهان تخم، گل، ریشه و برگ دارند. اکثر گونه های علفهای دریایی در خاکهای گلی یا شنی مستقر هستند. علف های دریایی نیاز فراوانی به نور دارند، به همین دلیل در آبهای کم عمق یافت می شوند. آنها همچنین وابسته به آب هستند. اگر آب به اندازه کافی در اختیار آنها نباشد، خشک شده و خواهند مرد.    
علوفه های دریایی با زندگی در اقیانوس سازگار شده اند. آنها در آب شور زندگی می کنند. ریشه های آنها محکم شده اند و می توانند در مقابل امواج و جریانهای اقیانوسی مقاومت کنند. علف های دریایی مواد مغذی و آب را توسط ریشه ها و برگهاشان می گیرند.      
- جلبکهای دریایی    
جلبکهای دریایی گیاه نیستند. آنها جلبک هستند. جلبکها از آغازیان هستند. جلبکها مانند گیاهان تخم و گل ندارند. آنها دارای اسپور یا هاگ هستند. جلبکها مقداری از اکسیژن زمین را تأمین می کنند. آنها به عنوان یک پایگاه غذایی تقریباً برای تمام موجودات آبزی هستند.
جلبکها در آبهای سطحی در جاهایی که نور خورشید وجوددارد رشد می کنند. بیشتر آنها توسط قلابهایی به کف اقیانوس یا صخره ها محکم چسبیده اند. جلبکها متشکل از سه گروه قرمز، قهوه ای و سبز هستند. بیشتر جلبکهای دریایی قرمز و قهوه ای هستند. برخی دیگر از جلبکهای دریایی بسیار کوچک بوده و در آب اقیانوس به صورت توده ای و شناور می باشند. این جلبکها فیتوپلانکتون نام دارند


جهت دانلود کلیک کنید

  • کنش پژوهی
  • ۰
  • ۰


دانلود تحقیق دانشجویی درس ارتباط بصری و ترکیبات رنگی پودمان دکوراسیون و تزئینات داخلی خانه

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 11 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

مقدمه

رنگ ها می توانند به شیوه های مختلف تاثیراتی بنیادین در زندگی بر جای گذارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به تاثیر آنها بر دکوراسیون منزل اشاره کرد. جهانی که انسان در آن زندگی می کند، متشکل از هزاران رنگ و تونالیته های مختلفی است که موجودات و اشیا را برای ما جذاب تر و حتی به گونه ای معنوی، عمیق تر نشان می دهند. هر کدام به سبب ویژگی های شیمیایی و روانشناسانه ای که دارا هستند، منبع مهمی از انرژی، در جهت فزونی سلامت و نشاط روح و روان در انسان ها به شمار می روند. جهانی تک رنگ، با تونالیته های محدودی را با طبیعت اطراف خویش مقایسه کنید و یا خود ساکن شهری سیاه و سفید بدانید، بدون هیچ کنتراستی و هیجانی. معنای زندگی تغییر یافته و سردی و مردگی بر همه جا حاکم می شود. فضایی بی روح و عاری از هر جنب و جوشی که تشنه جرعه ای رنگ است.

 مساله رنگ به سبب تاثیرات مهم روانشناسانه اش، در مقوله دکوراسیون منزل امری مهم به شمار می رود؛ تا بدانجا که تخصصی با عنوان رنگ بندی و رنگ شناسی دکوراسیون در بین هنرمندان مطرح شده است.. برای رسیدن به اهدافی همچون کارکرد مناسب، زیبایی بصری، هارمونی فضایی، و تأثیر محیطی و روانی مؤثر و مثبت در طراحی داخلی، مستلزم استفاده هماهنگ، منسجم، معنیدار و زیبا از عناصر طراحی است.

در یک طرح مطلوب همه عناصر و اجزاء در نسبت به تاثیرات کیفی و معنایی که به فضا اعمال می کنند در ارتباطی تنگاتنگ با هم قرار دارند. بر این اساس، موفقیت هر طرح بستگی کامل به چگونگی ترکیب عناصر و الگوهای سهبعدی فضا دارد. تجربه سالیان دراز کار با رنگ ثابت کرده است که رنگ ها نیز مثل انسان ها، از جهات مختلف با یکدیگر مرتبط اند و سلیقه ها و صفات مشترکی دارند.رنگ بندی اتاق ها و استفاده از مصالحی که بتواند خصوصیات رنگی و بافت مورد نظر ما را برآورده سازد بسیار مهم و در عین حال قدرت اعمال نفوذ بر تغییرات کالبدی فضا را نیز داراست؛ کارهایی که برای تعدیل و تقسیم بندی دیواره های رنگی انجام می گیرند می تواند به عنوان ایده ای برای تعیین کالبد فیزیکی فضای نیز عمل کند و جنبه های کاربردی طراحی داخلی منزل را با معیارهای زیباشناختی همراه سازیم.

سوابق تحقیق

 مساله روشنایی و استفاده از نور طبیعی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب بسیار مهم است ولی نحوه کنترل نور، انتخاب رنگ و مصالحی که نور را از خود عبور می دهند به خلاقیت و قدرت طراح در ایجاد هماهنگی که وی بین کارکرد روشنایی اتاق و مطلوبیت فضا بستگی دارد. (ساعتچی، محمود، ص 227- 223، 1366)

در تحقیقی که توسط جعفری و همکاران صورت گرفت به این نتیجه رسیدند که استفاده از چرخه رنگ، روشی مطمئن برای یافتن رنگ های متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشکل از دوازده رنگ است که سه رنگ قرمز، زرد و آبی در آن رنگ های اولیه و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ های ثانویه شناخته می شوند. هر رنگ در این چرخه می تواند با رنگ های کناری خود که رنگ های هم خانواده اش محسوب می شوند و همچنین رنگ مقابلش که رنگ مکمل آن است به خوبی ترکیب شده نتیجه ای زیبا و موزون بیافریند. استفاده از رنگ های هم خانواده که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسایه هستند ترکیبی ملایم و هماهنگ را ایجاد می کند که نگاه بیننده را به راحتی از یکی به دیگری رهنمون می شود. استفاده از یک رنگ با میزان کمی از رنگ مکمل آن چنانچه به درستی و در اندازه های صحیح صورت گرفته باشد نتیجه ای درخشان و چشمگیر می آفریند و بر جذابیت مجموعه رنگی حاضر می افزاید و مانع غالب شدن کامل یک رنگ بر فضای اتاق می شود. (جعفری، حسین، ص ،14 ،1389)

عبدلی در مقاله ای تحت عنوان تاثیر رنگ ها بر روان آدمی به این نتیجه رسید که رنگ یکی از عوامل تعیین کنند سبک و سیاقی است که بدان طریق با محیط پیرامون خود ارتباط بر قرار می کنیم و بیشتر از هر عامل مستقل دیگری می تواند فضای کسالت بار و یکنواخت اطراف را به مکانی روح بخش مبدل سازد. عوض کردن رنگ دیوار ها می تواند بیش از تغییر مبلمان یا حتی ساختار یک اتاق، نتایج چشم گیری به بار آورد. (عبدلی، اسد، ص28 ، 1387)


جهت دانلود کلیک کنید

  • کنش پژوهی